25 Aralık 2008 Perşembe

Ambalajın yararları

Ambalajın yararları

Ambalaj, ürünlerin bir arada tutulmalarını sağlayarak, taşıma, depolama, dağıtım, tanıtım ve pazarlama işlemlerini kolaylaştıran, metal, kâğıt, karton, cam, plastik v.b. malzemelerden yapılmış ürünlerdir. Kısaca ambalaj, içindeki ürünün koruyucusudur. Ürünü, çarpma, ıslanma, zedelenme gibi fiziksel etkilerden korur. Ambalaj ürünün tüketiciye en ekonomik yolla ulaşmasını sağlar, depolama kolaylığı yaratır. Önemli bir görevi de taşıdığı bilgilerle tüketiciye seçim ve kullanım kolaylığı sağlamasıdır. Üzerinde yazılı olan ağırlık, fiyat, üretim tarihi, son kullanım tarihi, ürünün içeriği, üretici firmanın adı, kullanım açıklaması gibi tüm bilgiler, tüketiciye ve satış yapana büyük kolaylıklar sağlar.

Ambalaj ürünün tüm özelliklerini tüketiciye bildirebilir. Adeta ürünün dilidir.

Özellikle günümüzde artık aileler daha küçük ve yalnız yaşayan insan sayısı sürekli artıyor. Buna bağlı olarak insanların yemeye, içmeye, alışverişe ayırdıkları süre kısıtlı, bu sebeple küçük porsiyonları olan gıdaları, kullanım ve taşıma kolaylığı olan ürünleri tercih ediyorlar. Dolayısıyla ambalaj üretimi ve kullanım alanları hızla artıyor.

v Ambalaj ürünü korur.

v Ambalaj ürünün bozulmasını engeller.

v Ambalaj masrafları azaltır.

v Ambalaj bilgi verir.

v Ambalaj hijyen sağlar.

v Ambalaj ekonomi demektir.

v Ambalaj koruyucu tedbirdir.

Kısacası; Ambalaj yaşamımızın kaçınılmaz bir parçasıdır.

Bir başka deyişle “Ambalaj ürünün elbisesidir ”.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder